In haar loopbaan doet Lina Vdovîi haar best om onrecht aan te kaarten. De in Moldavië geboren onderzoeksjournalist verhuisde na haar jeugd naar Roemenië om daar verhalen te maken over de zwakkeren in de samenleving. Als haar vader haar plots een filmpje stuurt van blauwe plekken toegebracht door zijn werkgever moet Vdovîi daar dus iets mee. Maar ze heeft nauwelijks contact met haar vader – in haar jeugd was hij veel in Italië om daar als arbeidsmigrant te werken en als hij thuis was heerste hij met harde hand. Kan ze een man die haar onrecht heeft aangedaan wel bijstaan in zijn wens naar gerechtigheid? In de eerlijke, gevoelige documentaire Tata zien we hoe Vdovîi het conflict met haar vader probeert op te lossen en probeert de patronen binnen de familie te doorbreken.
Het eerste moment van weerzien tussen Vdovîi en haar vader is al veelzeggend: hij loopt hartelijk naar haar toe, vraagt hoe het gaat en geeft haar drie zoenen. Zij blijft stijf staan met haar armen langs haar lichaam en beantwoordt zijn omhelzing niet. Het ongemak en haar duidelijk ingehouden irritatie en woede houden nog een tijdje aan, tot vader en dochter gesprekken beginnen te voeren over het verleden.