Een kilometer lang is de Ulica Wilcza, in het centrum van Warschau. Een gewone straat: oudbouw, deels slecht onderhouden, vrij doorsnee. Er wonen voornamelijk ouderen. Al meer dan tien jaar woont hier ook de Indiase filmmaker Arjun Talwar, die met zijn vriend uit New Delhi naar de Poolse hoofdstad verhuisde. Omdat ze zo van Poolse films houden en omdat Polen volgens Talwar op de grens van Oost en West ligt.
En het was ook uit dwarsigheid, bekent hij in zijn documentaire Letters from Wolf Street aan een buurtbewoner die hem vraagt waarom hij niet voor Londen en Parijs koos. Polen koesteren immers zo hun reserves over het buitenland dat ze in het verleden niks goeds heeft gebracht, zijn vaak nationalistisch en moeten weinig hebben van immigranten. Ook de buurtbewoners die Talwar in het samen met een Chinese vriendin gemaakte straat- en zelfportret aan de praat krijgt tonen zich terughoudend, xenofoob of goedmoedig-racistisch, zoals de eigenaar van de dansschool die beweert dat ‘zuiderlingen’ zo goed kunnen dansen; daar kunnen ‘wij’ nog wat van leren.