Na Universal en Videofilm Express komt ook distributeur Dutch Filmworks op haar World Wide Cinema-label met een eigen Hitchcock-collectie. Vier belangrijke Hitchcocks uit de jaren veertig zijn door Dutch Filmworks zonder enig extra op dvd gezet. Wat dan telt is de kwaliteit van beeld en geluid, en die is in drie van de vier gevallen uitmuntend.

Het rechtbankdrama The Paradine Case (1947), de spionagethriller Notorious ( 1946) en de Daphne du Maurier-bewerking Rebecca (1940) - Hitchcocks eerste Amerikaanse film - staan er prachtig op: scherp, detailrijk zwartwit en helder monogeluid. Van beschadigingen, vuil of digitale fouten is nauwelijks sprake: het gaat hier duidelijk om liefdevol gerestaureerde versies.

Spellbound ( 1945), heerlijke psycho-analysepulp waarvoor Salvador Dali de droomsequenties verzorgde, is ook kras- en stofvrij, maar het contrast is veel te hoog opgevoerd , waardoor details verloren gaan en alle vormen een wit randje krijgen (zie het screenshot hierboven van de stationshal). Bovendien hebben bewegingen vaak iets hakkeligs, alsof er één of meerdere filmframes ontbreken; wat zou kunnen betekenen dat het om een slechte overzetting van een Amerikaanse dvd gaat, aangezien het in Amerika gebruikelijke beeldsysteem NTSC met minder beeldjes per seconde werkt dan de Europese tegenhanger PAL.

Dutch Filmworks wilde helaas niet zeggen waar ze haar kopieën vandaan heeft. Vermoedelijk gaat het om dvd's van het Amerikaans-Britse kwaliteitslabel Anchor Bay, waar Dutch Filmworks in het verleden wel vaker te leen ging, bijvoorbeeld voor haar edities van films van Dario Argento.

Na de uitgaven van Universal, Video Film Express en Dutch Filmworks hoeft het trouwens nog niet gedaan te zijn met de Hitchcock- collecties. Genoeg films uit Hitchcocks zwijgende periode staan te springen om mooi op dvd gezet te worden, en dan zijn er nog tal van kleinere titels als het scheepsrampdrama Life Boat (1944), de screwballkomedie Mr and Mrs Smith (1941) en de kostuumfilm Under Capricorn (1949). Het verzamelde werk van Hitchcock staat voorlopig nog in niemands thuisbioscoop.

Beeld: 1.33:1 (academy ratio)
Geluid: Dolby Digital Mono
Ondertiteling: Nederlands