Wie benieuwd is naar een schets van de hedendaagse liefde, is bij het toneelstuk Reigen re-Erected aan het goede adres. De voorstelling is gemodelleerd naar Arthur Schnitzlers’ Reigen (1897), waarin hij de seksuele moraal van Wenen in tien dialogen uitvergroot. In een komische adaptatie van de Belgische regisseur Sarah Moeremans (1979), tot en met juni te zien door het hele land, illustreren drie acteurs hoe wij omgaan met moderne vormen van liefde: van ongemakkelijke tinderdates en relaties met webcamgirls tot zoöfilie (opgewonden raken door dieren).
In 2019 bewerkte Moeremans het stuk van de Oostenrijkse arts en schrijver Schnitzler met haar vaste toneelschrijver Joachim Robbrecht bij het gezelschap NTGent. Onder de titel Rijgen werd het door coronarestricties maar beperkt opgevoerd. In 2022 werd het echter alsnog een grote hit op theaterfestival Oerol op Terschelling.
Het is niet de eerste keer dat Moeremans, die vanavond te gast is bij het radioprogramma Nooit Meer Slapen, een klassieke zedenschets naar haar hand zet. In 2023 deed ze dat op geslaagde wijze met Mission Molière, naar het befaamde stuk De Mensenhater (1666) van de Franse schrijver Molière. En tussen 2013 en 2017 maakte ze furore met een vierluik over het werk van de iconische Noorse toneelschrijver Henrik Ibsen bij het Noord Nederlands Toneel. Over de radicale theaterserie Crashtest Ibsen vertelde ze in 2013 aan de Volkskrant: 'In een crashtest laat je een object met hoge snelheid tegen een muur kapot vliegen. Ik wil nu Ibsen, in dit geval Nora, met grote kracht tegen onze tijd smijten. En dan kijken wat er overblijft.'
Deze benadering lijkt tot dusver een rode draad in haar werk. Maar als artistiek directeur van het Tilburgse theatergezelschap Het Zuidelijk Toneel wil ze ook een nieuwe koers varen: de komende vier jaar zal ze daar ook jaarlijks een stuk voor én over Brabant maken.