Amina wil trouwen. Ze overweegt zelfs de streng kijkende, bebaarde moslim op de bank tegenover haar. Met een beetje fantasie is zijn donkere blik een teken van diepe passie. Even glijdt ze weg in een dagdroom vol vurige romantiek en brandende steppes. Maar de realiteit is Oost-Londen en een humorloze huwelijkskandidaat met ouders die alles aan Amina afkeuren. Van haar pastelkleurige kleding (‘draag je altijd zulke felle kleuren?’) tot de gitaarlessen die ze geeft aan kinderen in het wijkgebouw (‘muziek is haram’). Haar liefde voor de gitaar is een van de redenen dat de mannenjacht niet van de grond komt, bevestigt ook haar beste vriendin, die toevallig net wél een verloving heeft binnengesleept. Als Amina daarna alleen is, vertolkt ze een eigentijdse versie van ‘Man of Constant Sorrow’ in haar kledingkast. (‘I am a girl of constant sorrow/I’ve seen trouble all my days/I am all alone in old Whitechapel/The place where I was born and raised.’)
Zo begint We Are Lady Parts, een energieke, droogkomische Britse serie over vier moslima’s in een punkband. Aanvankelijk bestaat Lady Parts uit drie uitgesproken vrouwen en hun manager. De anarchistische leadzangeres en bandleider denkt echter dat een leadgitaar het ontbrekende ingrediënt is dat nog moet worden toegevoegd aan hun sound. Die is op dat moment nog eenvoudig en rauw, met teksten als: ‘I’m gonna kill my sister/She stole my eyeliner/What a bitch – die, die, die.’ De andere twee bandleden – een Uberchauffeur die haar misantropie afreageert op haar drumstel en de bassende tekenaar van een strip over jonge vrouwen die moordzuchtige maniakken worden als ze ongesteld zijn – hebben zo hun twijfels.