Muzikale Herzog en onconventionele maar grote western kort besproken.

Grizzly Man
Bij sommige films heb je na het kijken behoefte aan een nadere toelichting. Grizzly Man, Werner Herzogs aangrijpende documentaire over Timothy Treadwell, de man die dertien zomers lang tussen de grizzlyberen leefde en zichzelf en de beren filmde, is van zichzelf al veelzeggend genoeg. Daarom is het niet storend dat een interview met Herzog of een Making Of ontbreekt op de dvd. In plaats daarvan is er een fraai, 54 minuten durend kijkje achter de schermen bij het maken van de mooi melancholieke filmmuziek. Met enige jaloezie kijkt Herzog toe: hij zou tien jaar van zijn leven geven om net zo'n goede muzikant te worden. Nou ja, films maken kan hij ook heel aardig.
Film : ****
Extra's: ***
Uitgebracht door A-Film Home Entertainment

High Noon
'Wat weet een Oostenrijkse jood nu van westerns, de meest Amerikaanse van alle filmgenres?' Niet iedereen in Hollywood was blij met het feit dat Fred Zinnemann had besloten een western te gaan regisseren. En zelfs toen High Noon af was, bleef de kritiek. Want waar was de held, waarom was er zo weinig actie, en waar waren de mooie luchten en panorama's gebleven? Hign Noon (1952) stond - met zijn nadruk op de psychologie van de personages - haaks op de klassieke western en was zijn tijd ver vooruit. Inmiddels wordt de film gezien als een van de grote westerns. Reden voor een prachtige special edition- uitgave, met commentaartrack, Making Of, Achter de Schermen-featurette en zelfs een oude radio-opname.
Film: *****
Extra's: ****
Uitgebracht door Paramount Home Entertainment