Een kopie van Meet the Parents en een autoracefilm over een seriemoordenaar kort besproken.

Along Came Polly van John Hamburg
Succes laat zich niet simpelweg kopiëren. Along Came Polly werd geschreven en geregisseerd door John Hamburg, co -auteur van de hitkomedie Meet the Parents. Acteur Ben Stiller herhaalt zijn optreden in die film als goedbedoelende neuroot die hopeloos verstrikt raakt in vernederende situaties. Dit keer probeert hij als brave, calculerende verzekeringsdeskundige een relatie aan te knopen met de losbandige en impulsieve Polly (Jennifer Aniston). Along Came Polly kent een aantal leuke bijrollen en een paar goede grappen, maar het werkt allemaal net niet. De plot is flauw, Stiller verveelt, en de combinatie met Aniston pakt slecht uit.
(Pauline Kleijer)

Highwaymen van Robert Harmon
Twee weken voordat Jim Caviezel in de Nederlandse bioscoop verschijnt als de Verlosser in The Passion of the Christ, is hij te zien in een film die hij waarschijnlijk liever zou vergeten, en die zijn heilige imago geen goed doet. Highwaymen van Robert Harmon combineert op onhandige wijze twee genres: het is een autoracefilm over een seriemoordenaar. Een boosaardige figuur in een olijfgroene Cadillac rijdt door de Verenigde Staten en maakt overal, met opzet, verkeersslachtoffers. Caviezel rijdt hem na, in een Plymouth Barracuda. Wraak voor een aangereden geliefde is zijn motief voor de eindeloze achtervolging, maar volgens de genreconventies gaan held en schurk steeds meer op elkaar lijken. In elk geval sturen ze even slecht. In het scenario is behalve voor veel achtervolgingen en botsingen plaats gemaakt voor een knappe vrouw die als doelwit voor de slechte automobilist voortdurend weg moet rennen. In Amerika rechtstreeks op dvd uitgebracht.
( David Sneek)