In de Making Of-featurette wordt het nog eens gezegd: 8 Mile moest geen Eminem-film worden, maar gewoon een goede film (alsof het een het ander in de weg staat). Vandaar dat het hoofdpersonage in de film, een rapper die zijn white trash-afkomst van zich af zingt in zogenaamde rap battles, niet Eminem heet, maar B-Rabbit. Dat gaf de scenarioschrijvers de vrijheid hier en daar af te wijken van het leven van de echte Eminem, dat desondanks opvallende parallellen vertoont met dat van zijn filmpersonage.

De nogal potsierlijke claim dat 8 Mile níet over Eminem zou gaan (alsof een film met Elvis Presley geen Elvis-film was), wordt door de dvd-presentatie nog verder ondergraven. Alles op de dvd is gericht op de blanke rapper uit Detroit.

Kostbare schijfruimte is ingeruild voor de geavanceerde DTS sound, omdat alles in de film draait om de muziek. De flinterdunne Rocky-plot hoeft ook niet verder uitgediept, al is het jammer dat er op de dvd geen commentaartrack is waarin we meer horen over de creatieve beslissingen van regisseur Curtis Hanson (LA Confidential, The Wonder Boys) of het fantastische werk van cameraman Rodrigo Prieto (Amores perros, 25th Hour).

Wel is er een exclusieve clip van het Eminem-nummer Superman en directe toegang naar alle muziekstukjes in de film.

De beste extra op de dvd, een Exclusive Rap Battle, zal de mythe Eminem ongetwijfeld nog verder vergroten. Om verveling op de set tegen te gaan organiseerde Hanson een rapcompetitie onder de extra's. Ruim 130 van hen schreven zich in, vooral omdat de vier besten het in de film tegen B-Rabbit mochten opnemen.

In een strak gemonteerd verslag van 25 minuten komen we via de soms hilarische voorrondes - niet iedereen is even goed - bij het uiteindelijke 'gevecht' met B-Rabbit. Als Eminem, om zijn stem te sparen, wil gaan playbacken, begint het publiek hem uit te dagen. Waarop hij de vier - met geïmproviseerde raps? - verschrikkelijk voor schut lult. Dat gaat dan ongeveer zo: 'You don't even wannna see this, with this microphone I will eat your fucking foetus!' (tegen de enige vrouwelijke uitdager).

Was B-Rabbit toch nog eventjes Eminem.

Beeldformaat: 2.35:1 (anamorphic widescreen)
Geluidsformaat: Dolby Digital Surround 5.1 (Engels); DTS 5.1 (Engels)