Hoewel Paul Schraders Auto Focus met een minimaal budget moest worden gedraaid, kreeg de film een royale behandeling op dvd.

Halverwege de commentaartrack van schrijver Michael Gerbosi en producenten Scott Alexander & Larry Karaszewski moeten ze ermee stoppen. Jammer, want het wild door elkaar pratende drietal heeft er duidelijk plezier in. Maar ze hebben geen keus. Van tevoren is ze duidelijk gemaakt dat er na een uur praten voor hen geen ruimte meer op de disc zou zijn.

Dat is goed te begrijpen als je kijkt naar de extra's op de overvolle dvd van Auto Focus: maar liefst drie commentaartracks (naast bovengenoemde nog een van regisseur Paul Schrader en een van hoofdrolspelers Greg Kinnear en Willem Dafoe), een documentaire van bijna een uur en de gebruikelijke Making Of-featurette, trailers en weggelaten scènes.

Veel eer voor een film, die maar incidenteel weet te overtuigen. De werdegang van Bob Crane, titelheld van de comedyserie Hogan's Heroes (1965-1971 ) - een soort 'Allo 'Allo, maar dan in een Amerikaans krijgsgevangenenkamp in nazi-Duitsland -, wordt eendimensionaal, bijna karikaturaal in beeld gebracht. Van brave huisvader, via televisieheld en seksverslaafde, tot het moment dat hij in zijn motelkamer wordt doodgeslagen. Omringd door porno-homevideo's en plakboeken vol foto's van zijn veroveringen.

De film suggereert dat John Carpenter, videogoeroe, vriend en mede-swinger, de moordenaar van Crane is, maar in de bijna één uur lange documentaire Murder in Scottsdale, die ook op de dvd staat, durft men deze veronderstelling opvallend genoeg niet aan. Hij hád het geweest kunnen zijn - er zijn aanwijzingen maar geen harde bewijzen - maar het had net zo goed een van de vele vrouwen, of een van hun bedrogen eega's kunnen zijn.

Zowel Schrader als de acteurs en producenten hebben het in de diverse commentaartracks regelmatig over het lage budget (altijd nog 7 miljoen dollar). Toch zit daar niet het grootste probleem. Auto Focus begint zichzelf halverwege te herhalen en dat is een fout die al in het scenario moet zijn gemaakt. Onbegrijpelijk dat iemand als Schrader, naast regisseur beter bekend als scenarioschrijver van ondermeer Taxi Driver en Raging Bull, zoiets over het hoofd heeft gezien.

Beeldformaat: 1.85:1 (widescreen)
Geluidsformaat: Dolby Digital 5.1 (Engels en Frans)
Duur: 101 minuten ( hoofdfilm)