Gaston Pavlovich is producer.
Er zijn 3 films gevonden.

The Irishman

2019 | Biografie, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 2019. Biografie van Martin Scorsese. Met o.a. Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci, Anna Paquin en Jesse Plemons.

Melancholiek misdaadepos van grootmeester Scorsese, waarin hij opkomst en ondergang van de Ierse gangster Frank Sheeran (De Niro) vastlegt. Sheeran was de beschermeling van maffiabaas Russell Bufalino (Pesci) en vriend/bodyguard van vakbondsleider Jimmy Hoffa (Pacino), die in 1975 onder verdachte omstandigheden verdween. We volgen Sheeran & Co door tientallen jaren heen, en telkens worden ze gespeeld door zeventigers De Niro, Pacino en Pesci. Dat kon omdat hun gezichten digitaal verjongd werden. Dat is even wennen – want je ziet het wel – maar ook zo vergeten, want daarvoor is dit bijna drie-en-een-half uur lange verhaal veel te meeslepend. En spelen De Niro, Pacino en vooral Pesci – zelfs door de pixels heen – veel te goed.

The Professor and the Madman

2019 | Biografie, Drama, Mysterie

Ierland 2019. Biografie van Farhad Safinia. Met o.a. Mel Gibson, Sean Penn, Natalie Dormer, Eddie Marsan en Jennifer Ehle.

De Schotse autodidact Murray is halverwege de 19de eeuw een vreemde eend in de universitaire wereld, maar hij mag toch een begin maken met een titanenklus: echt álle woorden uit de Engelse taal voorzien van een uitgebreide omschrijving, om op te nemen in de gloednieuwe ‘Oxford English Dictionary’. Gelukkig krijgt hij waardevolle hulp, uit een psychiatrische kliniek, van een wegens moord veroordeelde Amerikaanse voormalige legerarts. Een inspirerend verhaal, gebaseerd op ware gebeurtenissen, met goed spel van Gibson als professor. Maar Penn, als de Madman, balanceert op het randje van overacteren en een subplot is nogal aan de larmoyante kant

Silence

2016 | Drama, Historische film

Verenigde Staten/Taiwan/Mexico 2016. Drama van Martin Scorsese. Met o.a. Andrew Garfield, Adam Driver, Liam Neeson, Tadanobu Asano en Issei Ogata.

Al na The Last Temptation of Christ (1988) probeerde regisseur Scorsese de roman Chinmoku van Shusaku Endo te verfilmen, een op feiten gebaseerde tragedie over christenvervolging in zeventiende-eeuws Japan. Gezien de typische Scorsese-thematiek – geloof, twijfel, verraad, verlossing – is zijn toewijding aan het materiaal begrijpelijk, maar de aanvankelijke weerstand van zijn producenten is dat ook. Want wie niet bovenmatig geïnteresseerd is in religie zal een zware dobber hebben aan dit trage, devote, naargeestige epos. Toch dwingt de compromisloze visie van de regisseur respect af, en ook het intense acteerwerk, de vaak prachtige beelden en het ambigue slot maken indruk.